paragliding škola kurzy létání

Ideální směr160° - 180°
Možný směr160° - 240°

Popis
Nádherně vypadající jižní kopec s převýšením skoro 70m, ale má jednu vadu: je spíš na bezvětří. Lhotecká kotlina a blízkost masivu Ondřejníku způsobují, že stejně jako se kolem Brna říká „nikdy nefouká na Lysice“ tak v Beskydech „nikdy nefouká na Lhotku“. Pokud tam něco fouká, tak buďto téměř kolmo zprava, nebo zleva lehce do zad. Pokud někdy někdo na Lhotce posvahoval, tak má nejspíš tak čistou karmu, že k další inkarnaci už nedojde a dosáhne nirvány.

Přistávací plochaVzdálenostPřevýšení
Muroňka5,4 km190 m
Ondřejník - Skalka6,3 km5 m
Lysá hora - Ostravice9,1 km95 m
Velká Stolová - Maralák9,2 km65 m
Smrk - Ostravice9,5 km85 m
Smrk - U Hovjackého9,7 km135 m

Přístup
Od FM přes Palkovice, tam vlevo na Metylovice, v Metylovicích hned za vrcholem stoupání odbočka doprava na Lhotku. Při vjezdu do Lhotky hned u značky obec doprava do kopce do nenápadné cesty, která vypadá jako příjezd k těm pár domům, které tam stojí. Po té dojedete až na křižovatku několika polňaček přímo pod kopcem, kde zaparkujete, eventuálně popojedete ještě o 50m dál vlevo, kolem ohrady s koňmi.Alternativně můžete ještě před domy zahnout vpravo na zkratku, která tam vede přímo přes louku a kterou tvoří v trávě vyjeté koleje, zde však běžné auto na běžných letních gumách může mít za mokra problémy.

Rozměry
"Jižní" start je dosti široký, ale ideální místo je úplně v rohu mezi lesem vlevo a řadou stromků a keřů vzadu, tak pro dva padáky vedle sebe. Jihozápad je širší, ale mírnější. Přistání je obrovské,v mírném svahu.

Povrch
Tráva

Sklon
Lhotka je tak strmý krpál, že tam letěl i Big blahé paměti.

Překážky
Na jižním startu stromy po pravé straně, na jihozápadním stromy po levé straně, na přistání ojedinělé šípkové keře (ovšem místa mezi nimi je dost i pro úplného začátečníka.

Náročnost

Problém s majitelem
MartinT
17.4.2017 20:32
Dnes nás odtamtud vyhodil majitel sousedního pozemku. Stěžoval si, že mu minulý rok někdo přistál na ohradník a krávy se mu pak rozutekly po celé vesnici. Pokud mu někdo znovu přistane na pozemku, tak volá policii. Tak jsme si to ještě jednou slétli, pozdravili se s kravami a více ho nedráždili.