paragliding škola kurzy létání

Ideální směr340° - 20°
Možný směr320° - 30°

Popis
Příjemný, nezáludný, severně orientovaný školní svah. Snad jen trochu prudší by mohl být. Údolí řeky Morávky zde poněkud ovlivňuje směr větru, takže fouká-li vrchem čistý sever, pouze s lehkými odchylkami od východu či západu, jsou zde podmínky dobré, avšak je-li západní odchylka výraznější, na kopci začíná foukat čistě zleva a terén je použitelný již pouze pro běhání, nikoli létání.

Přistávací plochaVzdálenostPřevýšení
Prašivá - vodárna4,8 km170 m
Prašivá - Kohutka5,5 km80 m
Muroňka6,3 km80 m

Přístup
Z FM směr Baška po staré (tedy po pravém břehu Ostravice), ve Starém městě vlevo na Skalici. Ve Skalici přejedete jeden hupanec a dvě zatáčky, následující rovný úsek začíná stoupat a to už dojíždíte k hospodě-kulturáku s autobusovými zastávkami po obou stranách. Pár metrů za zastávkou po levé straně je nenápadná, úzká odbočka vlevo do kopce – a to je ta naše. (Je tam značení cyklotras ve směru Kamenec a Dobrá). Po téhle cestě pojedete nejdřív nahóru, pak horizont, pak dólu.. Až dojedete už skoro v rovině na křižovatku, kde tahle hlavní uhýbá kolmo vpravo, rovně je cesta kdysi možná asfaltová a vlevo polňačka do baráku, jste na místě. Velmi často tam stávají velké obecní kontejnery na odpad, pokud tam budou, jste na místě, pokud ne, tak jste taky na místě, akorát že je právě vyvezli. Zaparkujte vedle nich, koukněte na jihozápad a vidíte fakt pěknou mezu.

Rozměry
Nejlepší místo pro start tak na 3 padáky, ovšem jinak místa dost.

Povrch
Tráva.

Sklon
Mírný až střední, dolní přistávací část zcela plochá.

Překážky
Vlevo zahrady, vpravo stromy, v dolní části pak i elektrické dráty, ale mezi tím místa dost a dost.